Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Prostowanie i uzupełnianie danych w akcie stanu cywilnego
Opis Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach
zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają
one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z
zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu
stanu cywilnego, który go sporządził.
Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych uzupełnia kierownik
USC, który go sporządził na podstawie innych aktów, akt zbiorowych stanu cywilnego i
innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
Miejsce Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 6
Informacja tel. (061) 65 44 239
Inne Forma załatwienia sprawy
Czynność materialno - techniczna

Wymagane dokumenty
1. wniosek,
2. dowód osobisty lub paszport wnioskodawcy
Opłaty Po sprostowaniu/uzupełnieniu aktu wydawany jest odpis zupełny– opłata skarbowa 39zł.

Nr rachunku bankowego
Urząd Gminy Czerwonak, ul. Źródlana 39, 62-004 Czerwonak,
Bank PKO BP 48 1020 4027 0000 1202 1192 8431

Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w
terminie 14 dni od dnia doręczenia za pośrednictwem kierownika USC.

Podstawa prawna
Art. 35, 37 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U.z
2016r. poz. 2064 ze zm.), Ustawa z dn.16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j.
Dz.U. z 2016r. poz.1827 ze zm.)

Informacje dodatkowe
Sprostowania/uzupełnienia aktu można dokonać z urzędu, na wniosek osoby, której akt
dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny
lub prokuratora.
Jeżeli sprostowania/uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu lub na wniosek
innej osoby niż ta, której akt dotyczy kierownik USC powiadamia tę osobę.
Jeżeli sprostowania/uzupełnienia aktu małżeństwa dokonuje się na wniosek jednego z
małżonków, kierownik USC powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-11-19 10:25:15
Data utworzenia 2018-05-24
Data udostępnienia 2018-07-09 14:22:41
Osoba odpowiedzialna Monika Pludra
Udostępnił Admin