Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego i czasowego
Opis 1.Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem
deklarowanego okresu pobytu jest obowiązana wymeldować się w urzędzie gminy,
właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia
tego miejsca.
Wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo czasowego obywatel polski dokonuje:
- w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego
miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport,
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych
do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia
odbioru.
- osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując
zameldowania w nowym miejscu pobytu.
2.Osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu może złożyć wniosek o wymeldowanie osoby,
która nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Do podania należy dołączyć tytuł prawny
do lokalu oraz potwierdzenie dokonania opłaty w wys. 10 zł. Na żądanie wnioskodawcy
zostaje wszczęte postępowanie administracyjne, które zostaje zakończone decyzją o
wymeldowaniu lub odmowie zameldowania.
W przypadku udowodnienia nieprzebywania osoby w spornym mieszkaniu następuje
wydanie decyzji o wymeldowaniu.
Miejsce Sala Obsługi Klienta – Wydział Administracyjny
Wymeldowanie decyzją administracyjną – pokój nr 6
Informacja tel. 61 65 44 213
tel. 61 65 44 215
Inne Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.
W przypadku wszczęcia postępowania – w terminie określonym przez Kpa.

Forma załatwienia sprawy
1. Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego
2. W przypadku wszczęcia postępowania decyzja administracyjna

Wymagane dokumenty
1. dowód osobisty lub paszport
2. wypełniony druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub odpowiednio
"Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego",

Opłaty
Decyzja o wymeldowaniu w drodze administracyjnej - 10 zł,
Zaświadczenia z rejestru mieszkańców - 17zł

Nr rachunku bankowego
Urząd Gminy Czerwonak, ul. Źródlana 39, 62-004 Czerwonak,
Bank PKO BP
48 1020 4027 0000 1202 1192 8431 z dopiskiem: za wydanie decyzji administracyjnej lub
wydanie zaświadczenia

Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
W przypadku decyzji administracyjnej – Wojewoda Wielkopolski w terminie 14 dni od dnia
odbioru decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy

Podstawa prawna
1. Ustawa o ewidencji ludności (Dz.U.2017.poz.657 ze zm).
2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia
wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu
obowiązku meldunkowego (Dz.U.2017 poz.2411).
3.Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017, poz.1257)
4.Ustawa o opłacie skarbowej (Dz.U.2016 poz. 1827 ze zm.).

Informacje dodatkowe
1.Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika,
legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez
pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
2. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną
zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel
ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną
opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
3.Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o
aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i
czasowego
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-11-19 10:25:15
Data utworzenia 2018-01-09
Data udostępnienia 2018-07-09 14:22:41
Osoba odpowiedzialna Ewa Dymarska
Udostępnił Admin