Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Informacje o BIP

Pełna historia zmian

Nazwa Wniosek w sprawie ulg (umorzeń, odroczeń, rat podatku lub opłaty) - osoby fizyczne
Opis Wydanie decyzji w sprawie ulg podatkowych
Miejsce Wydział Podatków i Opłat
Informacja -----------
Inne Termin załatwienia sprawy
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy

Forma załatwienia sprawy
Decyzja

Wymagane dokumenty
Wniosek podatnika będącego osobą fizyczną, która nie jest przedsiębiorcą w sprawie:
1. umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę
2. odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty
3. odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz z odsetkami za
zwłokę
wraz z uzasadnieniem i dokumentami świadczącymi o ważnym interesie podatnika lub
ważnym interesie publicznym, w tym np.:
- oświadczenie o stanie majątkowym
- zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym
gospodarstwie ( PIT za rok ubiegły)
- odcinek emerytury lub renty - kserokopie
- potwierdzenie z Powiatowego Urzędu Pracy statusu bezrobotnego
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za
leki itp.)
- zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społeczne o korzystaniu z pomocy finansowej
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania
podatkowego.
Druki wniosków oraz oświadczenia o stanie majątkowym można pobrać w Kancelarii
Urzędu, Wydziale Podatków i Opłat lub ze strony internetowej www.czerwonak.pl

Opłaty
Nie pobiera się opłaty

Nr rachunku bankowego
Nie dotyczy

Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem
Wójta Gminy Czerwonak, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( Dz.U. z 2015 r., poz.
613 ze zm.).

Informacje dodatkowe
W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich
uzupełnienia.
W toku postępowania organ podatkowy może przeprowadzić dowód z oględzin.
W przypadku nie załatwienia sprawy w terminie miesiąca organ podatkowy zawiadamia o
tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin do
załatwienia sprawy ( zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa)
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-11-19 10:25:15
Data utworzenia 2009-08-20
Data udostępnienia 2018-07-09 14:22:40
Osoba odpowiedzialna Monika Pludra
Udostępnił Admin