Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Urząd Gminy

Procedury i formularze załatwiania spraw w Urzędzie

Nazwa Zameldowanie na pobyt czasowy
Opis Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany
zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od
daty przybycia do tego miejsca.
Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy
czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez
okres ponad 3 miesięcy.
Zameldowanie odbywa się w urzędzie właściwym ze względu na miejsce pobytu czasowego
osobiście, przez pełnomocnika lub elektronicznie (przez Internet).
Aby zameldować się przez Internet musisz mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub
bezpieczny podpis elektroniczny
Miejsce Sala Obsługi Klienta – Wydział Administracyjny
Informacja Tel: 61 65 44 213
Inne Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie

Forma załatwienia sprawy
Zameldowanie na pobyt czasowy

Wymagane dokumenty
1. dowód osobisty lub paszport,
2. wypełniony formularz "zgłoszenie pobytu czasowego" zawierający potwierdzenie
faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący
tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego
złożenia(w przypadku gdy dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwości lub
na druku brak jest potwierdzenia zamieszkania przez właściciela lokalu – o
zameldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej),
3. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w przypadku, gdy zameldowanie
następuje po raz pierwszy w "nowym" domu, mieszkaniu, w przypadku
nowowybudowanych domów – kopia zgłoszenia zakończenia budowy złożonego w
Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego lub pozwolenie na użytkowanie
albo przeprowadzenie wizji lokalnej przez pracownika urzędu, a także
zawiadomienie o nadaniu numeru nieruchomości).
W przypadku zameldowania przez internet:
- dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego
uzyskania-skan (odwzorowanie cyfrowe)
- dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu
dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w lokalu, a razie
niemożliwości jego uzyskania-skan (odwzorowanie cyfrowe)
- w przypadku zameldowania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa
uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego
pełnomocnictwa)

Opłaty
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców na wniosek – opłata 17zł
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca
działa przez pełnomocnika).- 17 zł

Nr rachunku bankowego
Urząd Gminy Czerwonak, ul. Źródlana 39, 62-004 Czerwonak,
Bank PKO BP
48 1020 4027 0000 1202 1192 8431
z dopiskiem: za wydane zaświadczenie

Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna
W przypadku decyzji administracyjnej – Wojewoda Wielkopolski w terminie 14 dni od dnia
odbioru decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy

Podstawa prawna
1. Ustawa o ewidencji ludności (Dz.U. 2017.poz.657 ze zm.).
2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia
wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu
obowiązku meldunkowego (DzU.2017, poz.2411).
3.Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz.1257)
4.Ustawa o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz.1827).

Informacje dodatkowe
1. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się
pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do
wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu
2. W przypadku nieletniego zameldowania dokonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun
prawny lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę.
3. Zameldowanie noworodka, urodzonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokonuje
z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, w miejscu pobytu
czasowego matki lub tego z rodziców, u których dziecko faktycznie przebywa.
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-11-19 10:25:15
Data utworzenia 2018-01-09
Data udostępnienia 2018-07-09 14:22:41
Osoba odpowiedzialna Monika Pludra
Udostępnił Admin